tisdag 22 januari 2008

Brödlyx


Eftersom jag har vägarna förbi Rivalbageriet, och eftersom det är en sådan dag helt enkelt, unnar jag mig lite brödlyx.
Ett halvt av deras fantastiskt goda surdegsbröd med kastanjeolja, dyrt så man hisnar men sååå gott. Några små roliga kuvertbröd i miniformat att pigga upp sjuka dottern som inte har någon matlust blir det också.
Funderar över om jag skulle kunna minska min alltför vidlyftiga brödkonsumtion genom att BARA köpa bröd på Rival? Jag menar, då skulle jag inte ha råd att äta så mycket, och samtidigt skulle varje skiva vara så... god, helt enkelt.
Fast det är kul att baka också. Kanske skulle testa att baka surdegsbröd till helgen, det var åratal sen sist..
Vi får väl se.
När jag ändå är på unna-mig-humör får det bli en snabb cappuchino på Kaffebar också. Jag struntar i att det blivit trendigt, dom har verkligen stans godaste kaffe, och det var inte fasligt trångt alls innan lunchrusningen.
Sen hastar jag hem till sjuka barnet igen. Färdigunnat.

Inga kommentarer: